Gabinety psychologiczne

mgr Alicja Kunicka - tel: 509 788 933

PSYCHOTERAPIA BIELSKO

Inną chorobą, w której leczeniu pomaga psycholog Bielsko jest depresja. Choroba ta ma różne odmiany, najczęściej wydzielane na podstawie długości trwania depresji u pacjentów, wyróżnia się depresje epizodyczne, a więc zdarzające się raz na jakiś czas, choroba w tym przypadku trwa krócej niż dwa lata, z kolei zaburzenia depresyjne występują co jakiś czas i mogą mieć podłoże biologiczne lub być związane z silnym stresem. Oprócz tych dwóch wymienić należy również depresję przewlekłą, która jest najbardziej charakterystyczna, ponieważ cechuje się okresami wzmożonej aktywności, jak również okresami gdzie chory ma typowe objawy depresji. Istnieje również depresja, w której osoba chora przejawia objawy schizofreniczne, jest to wtedy depresja poschizofreniczna. Objawów tej choroby jest bardzo wiele, najczęściej kojarzy się ona z obniżeniem dobrego nastroju czy też brakiem umiejętności odczuwania radości, jednak objawów jest znacznie więcej wśród nich można wymienić takie jak na przykład obniżone poczucie własnej wartości, prowadzi ono najczęściej do niechęci do pracy czy nauki, co oczywiście skutkuje tym, że nie odnosi się sukcesów i narasta niechęć do tych aktywności. Obniżenie samooceny wpływa na poczucie tego, że jest się bezwartościowym co wzmaga brak odnoszenia sukcesów w życiu zawodowym, rodzinnym czy nauce. Kolejnym objawem jest utrata zainteresowań, osoba chora staje się apatyczna, nic nie jest w stanie skupić jej uwagi, traci zainteresowanie rzeczami, które wcześniej ją pasjonowały, można również powiedzieć, że osoba taka zaczyna uważać swoje zainteresowania za pozbawione sensu. Depresja wymaga pomocy, głównie ze względu na to, że wśród objawów mogą znaleźć się również te związane z niechęcią do jedzenia, jak również z zrachowaniami suicydalnymi i destruktywnymi, a więc chory może próbować zrobić sobie krzywdę. Leczenie depresji Bielsko jest więc w wielu przypadkach konieczne, ponieważ dostępne leki, których zadaniem jest pomóc w przypadkach depresji, są środkami wspomagającymi, a terapia, którą przeprowadzi psycholog Bielsko jest niezbędna. W leczeniu depresji stosuje się różnego rodzaju metody, na przykład leki przeciwdepresyjne, których zadaniem jest stabilizować procesy zachodzące w organizmie, pomagają w uspokojeniu i powrotu do normalnego funkcjonowania, ich działanie widoczne jest po kilku dniach stosowania, a leczenie trwa nawet do sześciu tygodni. Leczenie depresji Bielsko może również polegać na stosowaniu odpowiedniej diety, bogatej w witaminy z grupy B oraz kwasy Omega-3, które mają dobroczynny wpływ na funkcjonowanie organizmu, wśród innych metod jest oczywiście psychoterapia, którą przeprowadzi psycholog Bielsko – Biała, a która ma na celu sprawienie, że osoba chora zauważy w życiu sens i powróci stopniowo do normalnego funkcjonowania sprzed choroby. Psychologia Bielsko jest pomocna również w przypadku niemożliwości rozwiązania różnego rodzaju konfliktów w rodzinie, psycholog poprzez rozmowę i budowanie zaufania między jej członkami stara się sprawić, że powrócą normalne relacje. Udać się do psychologa można również wtedy gdy ma się problem z podjęciem ważnej życiowej decyzji, wielu młodych ludzi korzysta dzisiaj z pomocy psychologa zajmującego się doradztwem zawodowym, pomaga on odkryć zdolności i możliwości poprzez testy i rozmowę. Dzięki radzie specjalisty osoba wybierająca studia, szkołę średnią czy przyszły zawód dowie się w czym będzie się czuła dobrze i co będzie sprawiało jej największą satysfakcję. Rodzice, którzy mają problemy z porozumieniem się z dziećmi, najczęściej nastoletnimi również mogą poprosić o pomoc specjalistę. Dowiedzą się wtedy jak z dzieckiem rozmawiać i jak dotrzeć do niego by przede wszystkim chciało słuchać, psycholog pomoże również zrozumieć młodego człowieka i jego potrzeby, może również dotrzeć do źródła problemów. Psycholog Bielsko bardzo często pracuje w poradniach, do których można się udać by porozmawiać o swoich problemach i tam znaleźć pomoc w ich rozwiązaniu.