Gabinety psychologiczne

mmgr Alicja Kunicka - tel: 509 788 933

PSYCHOLOG BIELSKO

Problemy z jakimi stykamy się na co dzień niejednokrotnie nas przerastają. Wiążą się one zarówno z pracą zawodową jak i życiem osobistym. Wiele osób cierpi na różnego rodzaju schorzenia natury psychicznej, które wymagają pomocy. Z tego i wielu innych powodów coraz częściej decydujemy się szukać pomocy u specjalisty, który, dzięki terapii pomoże nam poradzić sobie uporaniu się z problemami. Specjalistą tego typu jest psycholog Bielsko, który oferuje specjalistyczną w różnym zakresie, najczęściej też psycholodzy specjalizują się w różnych dziedzinach i w tym zakresie przeprowadzają terapie dla swoich pacjentów. Problemów natury psychicznej jest bardzo wiele od depresji do nerwic i zaburzeń związanych z jedzeniem. Innym rodzajem problemów są te związane z interakcją z innymi ludźmi, na przykład z powodu manii czy po prostu niemożliwości porozumienia się z otaczającymi ludźmi czy to w rodzinie czy też poza nią. Psychologia Bielsko opiera się przede wszystkim na badaniu ludzkiego umysłu i pomocy w szukaniu odpowiedzi i rozwiązań problemów właśnie tam. Terapia jaką przeprowadza psycholog Bielsko – Biała polega najczęściej na rozmowach z pacjentem, dzięki czemu co go niepokoi, jakiego typu są źródła jego kłopotów niezależnie od tego jakiej natury te kłopoty są, najważniejsze jest dotrzeć do ich podłoża by możliwe było ich zwalczanie. Szukając psychologa warto zorientować się czym się specjalizuje, dzięki czemu terapia będzie najbardziej skuteczna, na przykład w przypadku problemów dziecka w nauce, należy poszukać psychologa dziecięcego, w przypadku choroby psychicznej, lub też jej podejrzenia specjalisty od tego typu schorzeń. Choroby psychiczne wymagające pomocy psychologa mogą mieć różne podłoże, na przykład mogą być związane z dzieciństwem i tym jakie ono było, co później przekłada się na stosunek do życia dorosłego już człowieka, choroby mogą również wykształcić się z czasem, na przykład w wyniku długotrwałego stresu i obciążenia pracą i obowiązkami.

Jedną z takich chorób jest nerwica, która właśnie najczęściej ma podłoże związane z przewlekłym stresem, objawów nerwicy jest bardzo wiele, jak również bardzo wiele jest zaburzeń, które występują i są z nią związane. Wśród objawów znajdują się objawy czysto fizyczne, na przykład niedowład kończyn, zaburzenia w funkcjonowaniu narządów wewnętrznych, mogą to być również różnego rodzaju urojenia, polegające na wyobrażaniu sobie różnego rodzaju chorób, czy też bóle napięciowe. Inną grupą objawów są te związane z emocjami i myśleniem, na przykład do tej grupy zaliczyć można natrętne myślenie czy też problemy z koncentracją, oraz występowanie różnego rodzaju fobii, napady lęku czy zaburzenia snu. Psycholog Bielsko – Biała w ramach leczenia nerwic przede wszystkim przeprowadza psychoterapię, która ma na celu rozwiązanie występujących konfliktów, które powodują ciągłe napięcie, a w konsekwencji różnego rodzaju fobie, lęki i innego rodzaju problemy związane z tą chorobą. Popularne jest również stosowanie leków w leczeniu objawów, na przykład bezsenności czy napięcia nerwowego, leki z pewnością wspomagają leczenie, ponieważ osoba chora jest w stanie funkcjonować w społeczeństwie, a więc pracować oraz mieć normalne kontakty z rodziną i otoczeniem. Farmakoterapia jest konieczna w przypadku szczególnie ciężkich przypadków problemów psychicznych, ponieważ pojawiające się fobie mogą być niezwykle uciążliwe dla otoczenia, przykładami fobii mogą być takie związane z nadmiernym utrzymaniem czystości, napady lęku mogą wiązać się z manią prześladowczą, a problemy adaptacyjne znacznie utrudniać funkcjonowanie w środowisku, szczególnie jeśli jest ono zmienne, ponieważ osoba chora ma problem z przystosowaniem się do niego.

Psychoterapia Bielsko -Biała